Betingelser og vilkår

Informasjon

Vi ber deg lese gjennom gjeldene kjøpsbetingelser før du handler hos osenlandhandleri.no.

I det du bekrefter et kjøp har du samtidig automatisk akseptert og godkjent alle gjeldende betingelser.

For å kunne handle med VISA eller MasterCard på Osenlandhandleri.no, må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

Rettigheter og plikter som forbruker ved kjøp i Norge er lovregulert. For nærmere informasjon kan du følge disse linker forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. 


Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, emballasje m.m. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

Din bestilling er bindende når ordren blir registrert og du har fått bekreftelse. Du kan likevel angre kjøpet i følge norsk lov.


Betaling

Kortbetaling: Når du handler hos oss blir betalingen behandlet av DIBS som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. Med DIBS har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Betalingen er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Du blir bedt om å oppgi CVV2-koden som står bak på kortet ditt. Dette er en 3-sifret kode som står til sist i signaturfeltet.Ved bestilling blir det utført en autorisasjon som sjekker at kortet er gyldig og at det er dekning på det. Du vil få bekreftelse på mail så snart bestillingen er gjennomført. Dersom du ikke får ordrebekreftelse på mail så sjekk at mailadressen din er korrekt. Skulle du ha noen problemer så er det bare å ta kontakt på epost: post@osenlandhandleri.no eller 62443600.


Leveringsbetingelser 

Osenlandhandleri.no leverer til adresser i Norge og bruker Posten / Bring som transportør. Ordrer pakkes og sendes fortløpende. Varene sendes som brev eller servicepakke. Vanlig leveringstid vil variere fra 1-7 arbeidsdager. Ved ferie kan det påregnes litt lengre leveringstid.


Frakt

Fast fraktbeløp kr 199.- Fraktfritt ved kjøp over kr 1000.- Fraktfritt ved henting i vår butikk Frakt ved retur av varer betales av kjøper.


Hente selv 

Hvis du under kjøpet har valgt å hente varene selv hos oss er adressen Osveien 2450, 2460 Osen. Varene må da hentes i butikkens åpningstid.


Uavhentede pakker 

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 250.- for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale. Gebyret skal dekke de ekstra kostnadene og tiden som påfaller Osenlandhandleri.no å innhente pakken igjen.


Angrerett / Angrefrist

Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger Norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Dersom du velger å returnere en vare, må varen være ubrukt og i originalforpakning. Dersom forsegling på varen er brutt, vil du ikke kunne returnere varen. Du kan ikke angre kjøpet bare ved å la være å hente din ordre. Du må gi oss en tydelig beskjed om at du har angret ditt kjøp. Vi løser ikke ut returer som blir sendt til oss mot oppkrav. Hele beløpet vil bli tilbakebetalt innen 14 dager etter at varen er returnert til oss. Her er lenke til angrerettskjema. Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto.


Reklamasjon 

Dersom det oppdages feil eller mangler ved varen har kunden full retur og bytterett innen 14 dager etter at varen er mottatt. Ved all retur ber vi deg ta bilde av den ødelagte varen og sende en e-post til post@osenlandhandleri.no med en beskrivelse på hvorfor du ønsker å returnere varen, og du vil få oppgitt adresse hvor varene skal bli sendt til.


Garanti 

Kjøpes en vare med Garanti gjelder reklamasjonsrett etter Norsk lov. Skader som er oppstått som følge av uhell, uforsiktig eller feil bruk, normal slitasje, eller servicearbeide utført av ufaglært personell er ikke reklamasjon. Ved Garanti-reklamasjoner må kjøpstidspunkt dokumenteres med vedlegg av kjøpskvittering /faktura.


Tilgjengelighet 

Alle produkter blir oppdatert automatisk ved kjøp. Det hender likevel at vi kan være utsolgt for et produkt som ligger som tilgjengelig i nettbutikken. Dersom du ønsker eller savner andre produkter enn de som ligger inne i butikken, så ta gjerne kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet.


Levering 

Din bestilling er bindende når ordren blir registrert og du har fått bekreftelse. Du kan likevel angre kjøpet i følge norsk lov. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen. Hvis noe ikke stemmer, eller du ønsker å kansellere, ta kontakt med oss enten via epost eller telefon. Dersom leveringen av produktene blir forsinket utover den gitte tidsramme, blir du informert om når mulig levering kan skje.


Kontroller varene 

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Hvis du oppdager at pakken din er skadet ved ankomst meld i fra om dette på postkontoret med en gang. Der får du da et skadeskjema som skal fylles ut. Ta senere kontakt med oss på epost.


Forbehold

Vi tar forbehold om at hendelser utenfor vår kontroll kan forhindre oss i å levere til avtalt tid og sted. Dersom en slik situasjon skulle oppstå vil vi så snart som mulig underrette kunden om dette. Vi tar forbehold om at en vare kan være utsolgt fra vårt lager selv om våre nettsider ikke opplyser om dette. Når det oppgis et tidspunkt for når en vare forventes å ankomme vårt lager er dette kun veiledende. Vi tar forbehold om at farger slik du ser det på din datamaskin kan avvike noe fra produktet i virkeligheten. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette.


Personopplysninger 

Osenlandhandleri.no er ansvarlig for behandlingen av de personopplysninger som du som kunde gir til oss. Personopplysningene, som for eksempel navn, adresse, e-postadresse, blir ikke videreformidlet eller solgt til andre aktører, men kan brukes for å utvikle kundeforholdet samt for markedsføring av Osenlandhandleri.no sine produkter. Dersom du ikke ønsker dette, vennligst gi oss beskjed


Kundeservice

Telefon: 62443600 E-post: post@osenlandhandleri.no